MY STORY LIFE
Home Me Linkies
Ibu Juga Manusia Biasa
Ibu mana yang tidak pernah menagis ? Ibu mana yang tidak pernah memikirkan kebaikan untuk anak-anak? Ibu juga kerap menagis tapi yang pasti, tangisan ibu hanya di hati. Tidak sekali-kali mahu dirimu melihat air mata ibu tumah. Biarlah hanya ibu yang menanggung apa-apa yang dirasa kerana ia adalah amanah !

Menagis bukan erti kata kewujudan dirimu menyusahkan ibu,
bahkan ibu benar-benar bersyukur dengan kehadiranmu
di dunia ini. Ibu cuma berasa takut jika tidak mampu memikul 
tanggungjawab untuk mendidikmu menjadi insan yang mulia, soleh dan soleheh.

        Pastinya dirimu menyedari gelagat ibu yang kadangkala memarahimu, tidak sabar, dan berleter, ibu lakukan semua itu supaya dirimu menyedari bahawa hidup ini wujud pelbagai rintangan pada masa hadapan kelak. anya dengan cara itu ibu mampu meulahkan apa-apa yang terbuku.

       Bukan tidak sayang, bukan tidak cinta, tetapi disebabkan semua itu ibu lakukan itu padamu. Percayalah, setaip ibu bapa mahukan yang terbaik untuk anaknya dan bertambah bahagia apabila melihat anaknya membesar sebagai hamba yang soleh.

      Ibu masih ingat apabila seorang artis yang mengaku tentang masa silamnya yang tidak prihatin terhadap perintah dan larangan Allah. Setelah di anugerahi seorang anak perempuan, dia telah mebghantar anaknya ke sekolah agama dan menceritakan bahawa anak itu di latih oleh guru-gurunya supaya menutup aurat.

     Anak ini pula sentiasa menanyakannya, "Bila ibu nak pakai tudung?" Katanya, "Setiap kali saya berjanji dengan anak ini untuk memakai tudung, saya pasti akan menagis kerana saya perlu benar-benar bertanggungjawab dengan janji saya. Anak perempuan saya ini amat menyejukkan hati, dan ketika saya merasakan Allah memurkai saya kerana dosa-dosa yang dilakukan, timbul harapan di dalam hati, bahawa saya mungkin boleh menumpang doa anak yang baik ini."

     Lihat... Betapa besarnya harapan seorang ibu untuk memiliki anak yang soleh. Perbaikilah diri, binalah personaliti rabbani yang takutkan Allah, tingkatkanlah ilmu pengetahuan, kemahiran diri,profesionalisme diri dan sebagainya agar ankanda beroleh kesejahteraan dan kecemerlangan dalam kehidupan di dunia dan di akhirat..

    Maaf sayang...

    Kadangkala dalam meluahkan perasaan ini, kelihatannya seperti bersyrah pula. Tapi ketahulah, ibu tidak menulis curahan hati dengan tinta bahkan dengan air mata. Berkali-kali ibu terpaksa berhenti sejenak untuk menyapu air jernih yang mengalir.

Sungguh! Terlalu banyak yang ibu ingin sampaikan
kepadamu agar dirimu tidak kecundang dengan hijau 
dan ranumnya dunia, tetapi racun disebaliknya .

    Jika mukmin yang hidup bersama Rasulullah juga berjaya diperdaya oleh dunia, apatah lagi kita sebagai umat akhir zaman Nabi Muhammad SAW.


 



Dashboard Follow

Little Disclaimer;



I'm Nur Hafizah . Age seventeen. follow me and i will follow u back ?? okeyyy .
blockquote

Archieve;



Thank u;
Skin edit by Adsa Adam
Basecodes by Jaja
Others ; xx
skin edited by : ME