MY STORY LIFE
Home Me Linkies
Semuanya kerana ibu
Aku lahir dati perut ibu..
(Bukan kata orang.. tapi memang benar!)

Apabila dahaga, yang susukan aku... ibu
Apabila lapar, yang menyuapi aku... ibu
Apabila sendirian, yang selalu di sampingku... ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut... ibu
Apabila bangun tidur, aku cari... ibu
Apabila nangis, orang pertama yang datang... ibu
Apabila ingin bermanja, aku dekati... ibu
Apabila ingin bersandar, aku duduk sebelah... ibu
Apabila sedih, yang dapat menghiburkan hanya... ibu
Apabila nakal, yang memarahi aku... ibu
Apabila merajuk, yang membujukku cuma... ibu
Apabila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah... ibu
Apabila takut, yang menenangkan aku... ibu
Apabila ingin peluk, yang aku suka peluk... ibu

Aku selalu teringatkan... ibu
Apabila sedih, aku mesti telefon... ibu
Apabila senang, orang pertama aku ingin beritahu... ibu
Apabila marah aku suka meluahkannya pada... ibu
Apabila takut, aku selalu panggil... "Ibuuuuu!''
Apabila sakit, orang paling risau adalah... ibu

Apabila aku ingin berpegian, orang paling sibuk juga... ibu
Apabila buat masalah, yang lebih dulu memarahi aku... ibu
Apabila aku ada masalah, yang paling risau... ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni... ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku... ibu
Kalau pulang ke kampung, yang selalu memberi bekal... ibu
Yang selalu menyimpan dan menguruskan barang-barang aku... ibu
Yang selalu berkirim surat dengan aku... ibu
Yang selalu memuji aku... ibu
Yang selalu menasihati aku... ibu
Apabila ingin menikah... orang pertama aku datangi dan minta persetujuan... ibu

Aku ada pasangan hidup sendiri...
Apabila senang, aku cari... pasanganku
Apabila sedih, aku cari... ibu
Apabila mendapat keberhasilan, aku ceritakan pada... pasanganku
Apabila gagal, aku ceritakan pada... ibu
Apabila bahagia, aku peluk erat... pasanganku
Apabila berduka, aku peluk erat.. ibuku
Apabila ingin berlibur, aku bawa... pasanganku
Apabila sibuk, aku hantar anak ke rumah... ibu
Apabila sambut Hari Lahir...  Aku beri hadiah pada pasanganku
Apabila sambut Hari Ibu... aku cuma dapat ucapkan "selamat Hari ibu"
Selalu... aku ingat pasanganku
Selalu... ibu ingat aku
Setiap saat... aku akan telefon pasanganku
Entah bila... aku ingin telefon ibu
Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku ingin belikan hadiah untuk ibu

                   Renung-renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan bekerja...
        Masih ingatkah kau pada ibu lagi?
           Tidak banyak yang ibu inginkan...

Hanya dengan menyapa ibu pun cukuplah"

Berderai air mata jika kita mendengarnya...
Tapi kalau ibu sudah tiada...
IBUUU... RINDU IBU... RINDU SEKALI...
Berapa banyak yang sanggup menyuapi ibunya...
Berapa banyak yang sanggup mencuci muntah ibunya...
Berapa banyak yang sanggup menggantikan alas tidur ibunya...
Berapa banyak yang sanggup membersihkan najis ibunya...
Berapa banyak yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ... ibunya.
Dan akhir sekali berapa banyak yang mendoakan ibunya...

Hargailah ibu anda :')


Dashboard Follow

Little Disclaimer;



I'm Nur Hafizah . Age seventeen. follow me and i will follow u back ?? okeyyy .
blockquote

Archieve;



Thank u;
Skin edit by Adsa Adam
Basecodes by Jaja
Others ; xx
skin edited by : ME